digitaliserade logistiklösningar för sjukvården från ACG Pulse

Distributionssystem med eller utan RFID för arbetsplagg och personlig skyddsutrustning (PPE) 

Vikten av en korrekt och kontrollerad distribution av arbetskläder blir en alltmer viktig nyckelfunktion inom hälso- och sjukvårdssektorn, liksom tillgänglighet 24/7, tillräckligt med plagg, optimal hygien och användarvänlighet.

Ett växande problem inom hälso- och sjukvården är bristen på utrymmen. Många kliniker och sjukhus står inför en allvarlig brist på lämpliga utrymmen för kontrollerad och registrerad distribution och insamling av sina kläder och personlig skyddsutrustning (PPE). 

Det är en stor utmaning att få plagghanteringen i hela kedjan att fungera på ett smidigt säkert och kostnadseffektivt sätt.

I många hälso- och sjukvårdsorganisationer kan plagglogistikhanteringen optimeras ytterligare.

DIGITALISERADE LOGISTIKLÖSNINGAR FÖR arbetskläder

För detta ändamål har ACG Pulse AB utvecklat ett komplett kundanpassat digitaliserat system. Systemen har använts i många år till full belåtenhet hos ett stort antal vård- och sjukvårdsorganisationer i Europa.

Våra digitaliserade systemlösningar för plagghantering gör det möjligt att dela ut och hämta professionella plagg på ett kontrollerat och optimerat sätt 24 timmar om dygnet, 7 dagar i veckan. Våra system med eller utan RFID säkerställer att det alltid finns tillgång till arbetskläder och personlig skyddsutrustning (PPE).

Genom att använda tillgänglig information i vårt webbaserade logistiksystem
Q-Web®, kommer plaggets placering att övervakas och går att spåras i realtid. Statistik som visar plaggens omsättning ger också insikt i hur hygienkraven kan uppfyllas.

Sättet det utförs på kan helt anpassas efter dina behov och önskemål.

Genom att användarhistorik och statistik registreras och sparas i vårt webbaserade logistiksystem Q-Web® så har du full koll på artiklar i real-tid.

Med ACG Pulse digitaliserade logistiklösningar för arbetskläder får du bättre insikt i förbrukningen av dina plagg, antalet plagg som krävs, dina kostnader för att underhålla dyra dispenseringssystem, kommer du bättre kunna göra din organisation mer hållbar och redo för framtiden. Vi kan och vill gärna hjälpa dig med detta.

Kort sagt:  Dina anställda kommer alltid att få rätt, säkra och hygieniska plagg, i den frekvens som du har inom din budget.

 

Dina fördelar:

  • Hygienisk förvaring i slutet utrymme (förråd)
  • Kostnadsbesparingar
  • Översikt över plaggprocesser och konsumtion
  • Tillgänglighet 24/7 och optimal kontroll av hanteringen
  • Användarvänligt
  • Utrymmesbesparing (m²)
  • Möta kraven på hållbarhet för en bättre miljö

KONTAKTA OSS

Använd formuläret nedan för att kontakta oss.