Unimat

Utlämning av arbetsplagg – kontrollerad plagghantering 24/7

 

Ständig tillgång till rena arbetskläder

Användarna har tillgång till att hämta ut plagg 24h om dygnet, vilket ger 100% åtkomst av arbetsplagg året runt och direkt på arbetsplatsen.

Plagghanteringssystemet fungerar ungefär som en bankomat, men för kläder. Användaren har ett eget plaggkonto där uthämtade och returnerade plagg registreras.

Kontot uppdateras direkt vid registrerade plaggutlämningar och plaggreturer. Alla transaktioner dokumenteras och på så sätt underlättas möjligheten att uppfylla förväntade hygien,- och miljökrav.

 

Inladdning

Plaggen laddas in i plagghanteringssystemet direkt från sina vagnar och hängandes på galgar. På lika sätt levereras plaggen ut. Hängandes på galgar. Skrynkelfria och med snygg finish.

 

Hygien

Alla plaggbyten registreras och dokumentation på tillförlitlig bytesfrekvens kan påvisa att man uppfyller förväntade hygien,- och miljökrav. Fördelen med ett komplett plagghanteringssystem med returenhet är smutsig tvätt inte blir liggandes kvar på fel ställen eftersom användaren behöver returnera tillbaka använda arbetsplagg innan nya kan beställas ut. Inget extra plock efter storlek och plaggtyp bland klädförrådens hyllor skapar bättre hygien och renare arbetsmiljö.

 

Minimerar svinn

Alla plagg får en unik identitet genom den i plagget integrerade RFID transpondern och kan lätt följas genom sitt flöde. Systemet har total kontroll över vart samtliga plagg befinner sig: hos användaren, på väg till tvätteriet eller inlevererade i systemet klara för uthämtning. Antalet försvunna plagg minimeras eller till och med elimineras och stora kostnadsbesparingar kan göras.

I samverkan med vår samarbetspartner Elis.

KONTAKTA OSS

Använd formuläret nedan för att kontakta oss.