Logistiklösningar för artikel och
Plagghantering med eller utan rfid
Smart hantering av arbetskläder och artiklar
Vi är experter på logistiklösningar som optimerar ditt lager och sparar tid, pengar och lageryta.
Våra RFID lösningar ger dig full spårbarhet över dina artiklar och plagg. Och genom vårt webbaserade logistiksystem kan du se exakt var artiklarna befinner sig, du kan se användning, förbrukning, lagersaldo mm. i realtid.
Implementera en smart systemlösning med RFID-spårning för arbetskläder och andra artiklar från ACG Pulse så effektiviserar du er plagg- och artikelhantering och minskar förluster, samtidigt som du säkerställer att anställda alltid har säker och kontrollerad tillgång till rätt arbetskläder, personlig skyddsutrustning och förbrukningsvaror mm. 24/7 året runt.
En smart logistiklösning med RFID-spårning för hantering av arbetskläder är en effektiv metod för att spåra och hantera kläder inom olika arbetsmiljöer, såsom, industrier, sjukhus, hotell, byggarbetsplatser, nöjesparker, kommuner, etc.
Vi anpassar och skräddarsyr din lösning så att den passar för era specifika behov. Oavsett om ditt behov gäller för obemannade eller bemannade lager, textilier eller artiklar av annat slag så kan vi på ACG Pulse hjälpa dig.
I vår produktkedja ingår plagghanteringssystem, lagersystem och RFID utrustning.
Fördelar med våra systemlösningar:
- RFID UHF
- Hållbarhet
- Snabb ROI
- Spårbarhet
- Minskat svinn
- Optimerat lager
- Användarvänligt
- Tillgänglighet 24/7
- Lagersaldo i realtid
- Skräddarsydda lösningar
- Upprätthåller hygienstandard
- Plats- och kostnadsbesparingar
Med våra systemlösningar får du koll på hela flödet
I exemplet ovan kan du följa en sjuksköterskas arbetsplagg från uttag och användning ända tillbaka till lagerhyllan.
- Plaggen hämtas ut (i exemplet sker uttaget från Q-Gate)
- Plaggen används
- Lämnas tillbaka i en returenhet / returstation (i exemplet en Q-Soil)
- Smutsiga plagg hämtas upp för transport till tvätteri
- Plaggen återvänder från tvätteri
- Plaggen läses in med hjälp av en läsenhet (i exemplet en Q-Cabin) och registreras som åter på lager
- Plaggen läggs åter på lagerhyllan redo att hämtas ut och användas på nytt
Här är en översikt över hur en systemlösning med RFID kan fungera:
Varje arbetsklädesplagg utrustas med en RFID-tag, en liten enhet som innehåller information om plagget, såsom dess identitet och historik.
Så fort något/några plagg hämtas ut från en dispenserings enhet, eller återlämnas i en returenhet eller läses in eller ut på manuellt sätt så uppdateras statusen i vårt webbaserade logistik hanteringsprogram Q-Web. Systemet erbjuder realtidsövervakning så du kan följa spåra varje händelse i systemet.
I Q-Web kan du också administrera användare artiklar m.m. Här kan också användarna se statusen på deras konto vilka artiklar de har knutna till sig, vilka artiklar de har tillgång till etc. Här kan man sätta kriterier som begränsar antal artiklar användare kan hämta ut, eller att en användare exempelvis endast får hämta plagg i en viss skyddsklass.
Optimerat lager
Med statistik och informationen från Q-Web kan du ta kontroll över er lagerstock och optimera ditt lager vilket gör att du kommer att spara, pengar, tid och lagerutrymme.
Då all statistik och lagerstatus finns att tillgå i realtid automatiseras inventeringen. I stället för manuell räkning uppdaterar systemet snabbt och exakt lagersaldot i realtid så att du alltid har tillgång till aktuella siffror.
Med RFID-spårning integrerad i tvättprocessen kan du övervaka hur ofta kläderna tvättas och när de senast underhölls. Detta bidrar till att förlänga klädernas livslängd och säkerställer att de alltid är i gott skick för användning. Har du plagg som enbart får genomgå ett visst antal användningar eller tvätt cykler så kan du bevaka dessa.
Minskat svinn
Ditt svinn kommer att minska då du hela tiden har full koll på var dina artiklar befinner sig. Eftersom varje plagg är spårbart genom hela dess livscykel kan du enkelt identifiera om ett plagg har förlorats.
Samtidigt som du vet att dina anställda alltid har tillgång till det de behöver för att utföra sitt arbete på ett bra och säkert sätt kan du se hur ofta personal byter plagg och att de uppfyller hygiennivå som krävs för deras arbetsuppgifter.
SYSTEMLÖSNINGAR
Få Med våra systemlösningar får du en smart och enkel hantering av ditt lager du kan optimera ditt lager och spara pengar, tid, lageryta och miljö.
Dispensing RFID
Säkerställ att det alltid finns tillgängliga arbetskläder, skyddskläder, förbrukningsartiklar mm. till personal 24/7 årets alla dagar.
Dispensing utan RFID
Säkra uttag 24/7 med våra dispensing produkter för arbetskläder, plagg, handskar, personlig skyddsutrustning, förbruknings- och engångsartiklar.
Registration station RFID
Registrerings stationen används för att registrera och administrera RFID märkta artiklar/föremål arbetskläder.
RFID utrustning / transponders
Med RFID skapar du en enklare och smartare lagerhantering med full spårbarhet och lagersaldo i realtid.