Logistik
SMARTA LOGISTIKLÖSNINGAR Med eller utan RFID
Känner du eller ditt företag igen detta?
- Inom logistikbranschen har folk alltid bråttom, det är ständigt tidspress och brist på kvalificerad arbetskraft.
- Leveranser måste hanteras snabbt, korrekt och säkert av ditt företag.
- De finansiella marginalerna är låga och du måste uppfylla och förbättra ett antal ytterligare parametrar för att vara konkurrenskraftig, såsom:
- 24 timmars leverans och produktion och varje kvadratmeter ska användas effektivt
- Interna kostnader måste minskas
- Förse alla dina anställda med arbetskläder och personlig skyddsutrustning (PPE) enligt gällande säkerhetsstandarder
- 24/7 övervakning av att dina anställda faktiskt bär och använder rätt plagg och personlig skyddsutrustning (PPE)
- Hygienprotokoll och standarder måste följas
ACG Pulse system och systemlösningar hjälper dig att uppnå dessa krav
ACG Pulse har över 30 års erfarenhet inom din bransch. Genom att implementera smarta, enkla och flexibla lösningar förses hundratusentals människor med rätt plagg, rätt personlig skyddsutrustning (PPE) inom budget inklusive en fullständig översikt över dina anställda och deras merkostnader.
Eftersom alla våra system är flexibla och lätta att använda för dina medarbetare är användaracceptansen mycket hög, och systemen upplevs som mycket användarvänliga. Vi erbjuder lösningar både med och utan RFID.
Minska dina kostnader och frigör utrymme med våra smarta digitaliserade logistiklösningar
Logistiksektorn använder, köper och lagrar fortfarande många personliga plagg. Det kräver mycket utrymme (m²) för förvaring, skåp, kläder och personlig skyddsutrustning.
Med våra digitaliserade systemlösningar och genom att tillhandahålla en logistisk hanteringslösning för plagg, kan övergången från personliga plagg enkelt göras till generiska plagg (storleksbaserade plagg). De generiska plaggen kommer att göras ”personifierade” genom att registrera och länka UHF/RFID till dina användare.
Det kommer att leda till betydande kostnadsbesparingar genom att minska antalet artiklar i omlopp.
Våra smarta digitaliserade logistiklösningar möjliggör dessutom stora utrymmesbesparingar eftersom plaggen inte förvaras i personliga skåp utan kan registreras och säkert hämtas ut på en central punkt som är kontrollerad och tillgänglig 24 timmar om dygnet.
Genom att använda tillgänglig information i vårt webbaserade logistiksystem Q-Web®, kommer även spårningen av plaggets plats att övervakas och antalet förlorade plagg kommer att minska avsevärt.
Spårning och omsättning av plaggen ger också insikt i hur hygien- och säkerhetsvillkor kan uppfyllas. Det här kravet blir allt viktigare i din bransch.
Dina fördelar:
- Kostnadsbesparingar
- Förvaring i slutet och säkrat utrymme
- Kontroll och insikt i plaggens processer och användning
- 24/7 optimal användning och användarvänlig
- Utrymmesbesparing (M2)
- Reducerar mängden förlorade dyra artiklar
- Möta kraven på hållbarhet för en bättre miljö
KONTAKTA OSS
Använd formuläret nedan för att kontakta oss.