KARRIÄR

Vi är alltid intresserade av duktiga medarbetare.
Finns det ingen ledig tjänst som passar din profil för tillfället?
Sänd oss gärna en spontanansökan innehållande ett personligt brev och ditt CV.

Lediga tjänster

Vi söker en tysktalande upphandlingsansvarig

Om oss
Vi utvecklar, producerar, säljer och installerar automatiserade hanteringssystem med tillhörande RFID utrustning, mjukvara, tjänster och support till kunder inom tvätteri, vårdsektorn och industrin. Systemen säljs och installeras i Europa. Vi har ca 40 medarbetare och ingår i ACG Gruppen AB.

ARBETSBESKRIVNING
Som upphandlingsansvarig är du ansvarig för att planera, genomföra och följa upp upphandlingar i enlighet med gällande lagstiftning och företagets mål.
Du upprättar och förhandlar om avtal samt genomför riskbedömning. Vid vunna upphandlingar leder och driver du projekten från start till mål.

PROFILBESKRIVNING
Rollen passar dig som har en analytisk förmåga, är noggrann och har starka kommunikations- och förhandlingsfärdigheter.
Du har god kunskap om upphandlingslagstiftning (t.ex. LOU) och erfarenhet av att hantera komplexa inköpsprocesser.

Ansvarsområden
•Utveckla och implementera upphandlingsstrategier som stödjer företagets mål
•Bevaka och söka bland upphandlingsportaler
•Genomföra upphandlingar från start till mål samt svara på RFI/RFQ
•Förhandla kontrakt och avtal med kunder
•Riskbedömning
•Driva hela projekt på vunna upphandlingar tills färdig installation.
•Säkerställa efterlevnad av lagar, regler och företagets policyer inom upphandling och avtal

Kvalifikationer och erfarenheter
•Erfarenhet av upphandlingar och upphandlingsverktyg
•Erfarenhet av internationella affärer
•Erfarenhet av komplexa systemlösningar och mjukvaror
•God förhandlingsförmåga och erfarenhet av att hantera leverantörs- kundrelationer
•Starka analytiska färdigheter och förmåga att fatta beslut baserade på data
•Erfarenhet av att planera och genomföra projekt inom givna tidsramar
•Förmåga att arbeta självständigt och i team
•Goda kommunikations- och presentationsfärdigheter
•Flytande svenska, engelska och tyska i tal och skrift.

Vad vi erbjuder
•En spännande roll i en internationell miljö där din insats gör skillnad.
•Möjlighet att påverka och vidareutveckla företagets upphandlingsprocesser.
•En dynamisk arbetsplats med engagerade kollegor och fokus på innovation.
•Möjlighet till personlig och professionell utveckling
•En chans att vara en del av ett framgångsrikt och växande företag

SÅ ANSÖKER DU

Skicka in din ansökan med CV och personligt brev till oss via per-martin.dahlqvist@acgpulse.se

Märk din ansökan med Upphandlingsansvarig.

För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta:
Per-Martin Dahlqvist, VD
Telefon: 033–17 88 03
E-post: per-martin.dahlqvist@acgpulse.se


VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!